NoNoobs 2011 2012 2013 2014 2015 2016 Raporty Zaloguj Załóż nowe konto
Przypomnij hasło
Facebook Twitter Linked In Linked In Goldenline
Cygan Cybulski Sikora Kolak EU_2014 AU_2014/update SPOT - RAPORT GIT 2013

Program

Dzień 1

29.04.2014

09:00-09:10

Otwarcie Konferencji GIT: Marketing 2014#

Tomek Kreczmar

Tomek Kreczmar

dyrektor artystyczny Konferencji GIT

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl


09:10-09:40

Krótka historia gier w marketingu#

Wędrówka do czasów, gdy nie było gamifikacji i gdy gry dopiero rozpoczynały swój triumfalny marsz do poważnego traktowania - i to nie tylko w marketingu. Dużo przykładów, kilka wspomnień, skrócona analiza kluczowych kampanii.

Tomek Kreczmar

Tomek Kreczmar

dyrektor artystyczny Konferencji GIT


09:40-10:10

Gry jako narzędzie marketingowe - wprowadzenie#

- Wstęp do rozważań o grach jako narzędziu marketingowym:
- Jakie rozróżniamy główne narzędzia marketingowe wykorzystujące gry.
- Czym są gry reklamowe, reklama dynamiczna w grach, Product Placement?
- Czy w Polsce istnieje pole do działań wykorzystujących sporty elektroniczne?
- Czg grywalizacja musi być trudna?

Jacek  Jankowski

Jacek Jankowski

ewangelista gier i start-upów w obszarze gier on-line


10:10-10:30

First Person Advertiser, czyli rynek gier oczami reklamodawcy#

Monitorowane wydatki na reklamę w Polsce wynoszą ponad 7 mld złotych netto. Dla porównania na reklamę w grach wydano tylko między kilka- a kilkanaście milionów złotych. Z czego wynika ta ogromna dysproporcja skoro - jak pokazują badania - gra już ponad 50% Polaków, z czego 1/3 ponad 6 godzin tygodniowo? Czy budżety reklamowe nie powinny podążać za konsumentem?  Dlaczego nawet produkty przeznaczone do osób w wieku szkolnym reklamodawcy wolą komunikować w TV, a nie w grach, z których korzysta ponad 85% młodych osób?

Podczas prezentacji spojrzymy na rynek gier z punktu widzenia reklamodawcy. W zwięzłych punktach zostaną przedstawione najczęstsze przyczyny, dla których reklamodawcy nie chcą, albo nie mogą tam inwestować. A także jakie mają najczęstsze wątpliwości i pytania odnośnie tego medium.

Kamil  Kołak

Kamil Kołak

executive, Mindshare Polska


10:30-10:50

Networking/Kawa#

10:50-11:20

Ordo Ab Chao: czyli sztuka programowania konsumenta#

B2B zmienia zasady, wymuszając na twórcach język korzyści. Kupno zabawy zastąpione jest tutaj zakupem 'zwrotu z inwestycji': grę, jako produkt promocyjny, trzeba odpowiednio sprzedać. To jednak dopiero początek drogi, bowiem oferując program (mając na uwadze interes zleceniodawcy), należy zaspokoić także potrzeby docelowego użytkownika - gracza. Dwa różne światy (B2B,B2C), jedno szaleństwo. Dlaczego warto tworzyć gry marketingowe? Co zrobić, aby pogodzić interes firmy (zleceniodawcy) oraz jej konsumenta (gracza)? Gdzie interaktywna rozrywka góruje nad konwencjonalną reklamą? Jakie są filary dobrego projektu gry marketingowej? Ostatecznie, choć powtarzalnie: dlaczego używanie pojęcia gry reklamowej dowodzi marketingowej ignorancji (samobójstwa) samych twórców? O tym, ale nie tylko. Po prostu, między innymi. Do zobaczenia!

Kamil  Sikora

Kamil Sikora

założyciel, Bandoneon Games


11:20-11:50

Branded gaming czy branded storytelling?#

Co świadczy o kluczowym kryterium sukcesu gier brandowanych? Czego uczą projekty z obszaru branded video, jakich inspiracji dostarcza branded entertainment? Zastanówmy się wspólnie, co dałoby ich połączenie. Spotkanie będzie okazją do odpowiedzenia na pytanie, jak podejść do projektowania i tworzenia gier w kontekście doświadczenia Digital One m.in. z branded content.

Olgierd Cygan

Olgierd Cygan

prezes zarządu, Digital One


11:50-12:20

3, 2, 1 FIGHT! Epicki pojedynek Advergaming vs Gamifikacja, tylko u nas w 10 rundach!#

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o advergamingu i gamifikacji, ale nie powiedziały Wam tego agencje. Analiza porównawcza, wady, zalety, zastosowania, grupy docelowe, koszty, czas realizacji, wdrożenia od kuchni, w miejsce udanych case-ów - największe fuck-upy.

Agenda:
- Runda 1 – definicje
- Runda 2 - rynki globalny i polski
- Runda 3 - zastosowania
- Runda 4 - branże
- Runda 5 - realizowane cele
- Runda 6 - grupy celowe
- Runda 7 - czas wdrożenia
- Runda 8 - koszty
- Runda 9 - wdrożenia od kuchni
- Runda 10 - największe błędy
- Ogłoszenie zwycięzcy

Arkadiusz  Cybulski

Arkadiusz Cybulski

współzałożyciel i prezes zarządu, Gamfi.pl


12:20-12:35

Networking/Kawa#

12:35-13:05

Czym jest marketing e-sportowy i czy jest opłacalny?#

Krzysztof  Pikiewicz

Krzysztof Pikiewicz

dyrektor zarządzający, Turtle Entertainment CIS, Rosja i Polska


13:05-13:35

O zastosowaniu schematów nagród w grach marketingowych #

Wszyscy chcieliby, żeby ich marka lub produkt był bliski sercu odbiorców. Często w osiągnięciu tego celu pomaga gamifikacja, której sednem są schematy nagród - wzmocnienie psychologiczne, które pozwala motywować ludzi do działania. Schematów jest jednak wiele i mogą prowadzić do bardzo różnych efektów - tak pozytywnych, jak i negatywnych. W zarządzaniu produktem kluczowy staje się dobór środków do celów, a także umiejętne zarządzanie, wspomagane odpowiednimi narzędziami analitycznymi.

Kuba Stokalski

Kuba Stokalski

główny projektant, one2tribe


13:35-14:05

Nieznany skarb marketingowy zaszyty w grach#

- Co to jest Big Data i dlaczego interesuje to marketerów
- Dlaczego do tej pory dane nie były wykorzystywane
- Co gry mogą zaoferować marketerom w obszarze Big Data
- Jak zarabiać na danych i kiedy to będzie możliwe

Sebastian Starzyński

Sebastian Starzyński

prezes zarządu, ABR SESTA


14:05-15:00

Networking/Obiad#

15:00-15:30

Gra planszowa jako niebanalne narzędzie marketingowe#

Gry planszowe są nowoczesnym nośnikiem placementu oraz narzędziem komunikacji z targetem . Ich wykorzystanie w formie narzędzia marketingowego z roku na rok zyskuje na popularności zarówno w Polsce, jak i na świecie. Gry planszowe stosowane są jako narzędzia szkoleniowe, edukacyjne oraz materiały reklamowe przez szeroki zakres firm oraz instytucji publicznych. Innowacyjność, ciekawa forma oraz ogromny zakres możliwości działania gier sprawia, iż są one jednymi z najbardziej oryginalnych narzędzi marketingu dostępnych na rynku. Prezentacje poprowadzą właściciele Gier Na Zamówienie.

Michał  Stachyra

Michał Stachyra

właściciel, projektant gier, Kuźnia Gier

Radosław  Szeja

Radosław Szeja

dyrektor handlowy, projektant gier, Kuźnia Gier


15:30-16:00

Jak należy promować gry mobilne obecne na wielu kanałach dystrybucji. Kilka wskazówek i praktycznych porad#

Celem prezentacji jest przedstawienie wyzwań jakie stoją przed menadżerami promującymi marki gier mobilnych w wielu kanałach, mając na uwadze zarówno platformy sprzętowe, jak i platformy sprzedażowe (sklepy internetowe). Prezentacja wskaże jak istotną rolę pełni w promocji gier mobilnych sam produkt oraz jakie należy postawić sobie pytania, aby był on w pełni dopasowany do właściwych kanałów dystrybucji. Na końcu zostaną przedstawione zagadnienia związane z promocją gier za pomocą działań social i PRu - podanych zostanie kilka przykładów oraz rekomendacje.

Jan  Chichłowski

Jan Chichłowski

brand manager, Vivid Games


16:00-16:30

Product placement w grach wideo#

Czym w ogóle jest product placement (PP)? Jaki był jego rozwój i przełomowe momenty. Jakie są rodzaje PP (brand placement, generic placement, reverse product placement etc.). Jak PP funkcjonuje w świecie gier wideo, czyli advergaming vs. in-game advertising, ad-placement vs. product placement. Także inne aspekty prawne PP oraz case study na przykładach gier wydawanych przez EA Sports i Second Life.

Marek  Wiński

Marek Wiński

radca prawny, partner , Hasik, Wiński i Partnerzy

Marcin  Kroll

Marcin Kroll

prawnik, Hasik, Wiński i Partnerzy


16:30-16:45

Zakończenie konferencji#

Tomek Kreczmar

Tomek Kreczmar

dyrektor artystyczny Konferencji GIT

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl